جزیره ذهن

ذهن آشفته

جزیره ذهن

ذهن آشفته

دریافت قبض جریمه و پرداخت آن

مهدیه فاتحی | جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ق.ظ

پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که با پرداخت قبض جریمه خودروی خود تا قبض از دی ماه از بخشودگی دوبرابری دیرکرد بهره مند شوید.

پرداخت قبض جریمه با استفاده از اینترنت به راحتی قابل انجام می باشد و اگر جریمه پرداخت نشده ای از سال 94 دارید، مخاطب این مطلب هستید.

روشی که در این مطلب با ان آشنا خواهید شد پرداخت قبض جریمه به صورت اینترنتی می باشد برای اطلاع بیشتر از پرداخت قبض جریمه ادامه مطلب را بخوانید. براساس یک رویه کلی، جرایم معوق راهنمایی و رانندگی که به فرد تسلیم شده اند (جرایمی که پلیس به شکل حضوری و صدور قبض برای خودرو شما در نظر گرفته است) پس از گذشت 2 ماه در صورت عدم پرداخت، با 100 درصد افزایش محاسبه می شوند.

آن دسته از رانندگانی که قصد پرداخت قبوض جریمه خود را دارند می بایست ابتدا از طریق سایت راهور با داشتن کارت ماشین، اقدام به دریافت صورت حساب خلافی خود نمایند سپس با استفاده از شناسه قبض جریمه و شناسه پرداخت صورت حساب جریمه اقدام به پرداخت قبض با استفاده از اینترنت و یا خودپرداز نمایند و اما پلیس برای تشویق مالکین خودروها به پرداخت جرایم معوق، تا آخر آذر ماه مهلت برای بخشودگی جریمه دیرکرد در نظر گرفته است. به عبارت دیگر چنانچه ظرف 10 روز باقی مانده از آذر ماه امسال نسبت به پرداخت جرایم معوق از سال 94 اقدام کنید، جریمه به مبلغ اصلی محاسبه خواهد شد و افزایش 2 برابری جریمه های ناشی از دیرکرد اعمال نخواهد شد.

پس از استعلام میزان خلافی می توانید از قسمت پرداخت قبض جریمه نسب به پرداخت آن اقدام نمایید توجه داشته باشید با پرداخت به موقع قبض جریمه از دوبار شدن مبلغ قبض جلوگیری نمایید و پس از پایان این مهلت اما افزایش دوبرابری جریمه های راهنمایی و رانندگی به شکل سیستماتیک اعمال خواهد شد و براساس بیانیه پلیس قرار نیست مهلت در نظر گرفته شده برای آخر آذر ماه مجددا تمدید شود.

و به عنوان سخن آخر به شما پیشنهاد می کنیم که قبض جریمه خودرو و خلافی رانندگی خود را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید، از این رو توصیه می شود که از فرصت باقی مانده استفاده کنید و بدین وسیله از ضرر و زیان پرداخت دو برابری جریمه های خود پیشگیری نمایید. برای پرداخت قبض جریمه خود اقدام نمایید.

  • مهدیه فاتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی